The Development of Virtual Reality Tour in Broadcast Studio of The Office of Academic Resources, Prince of Songkla University Pattani Campus
Main Article Content
Abstract
The purposes of this research were: 1) to develop a Virtual Reality Tour in Broadcast Studio of the Office of Academic Resources 2) To evaluate the quality of the Virtual Reality Tour in Broadcast Studio of the Office of Academic Resources 3) To study the satisfaction of the users towards the Virtual Reality Tour in Broadcast Studio of the Office of Academic Resources. The sample group was 3 experts and 60 users. Data has been collected via 1) The Virtual Reality Tour in Broadcast Studio of the Office of Academic Resources 2) the quality assessment form; and 3) the satisfaction assessment form. The statistics used for data analysis were percentage, mean, and standard deviation.
The result of research is The Virtual Reality Tour in Broadcast Studio of the Office of Academic Resources was applied by the System Development Life Cycle (SDLC) and showed equipment information in the studio, photo albums, and services of the Office of Academic Resources. The quality of The Virtual Reality Broadcast Studio of the Office of Academic Resources was high level ( = 4.32, S.D. = 0.56) and the satisfaction of The Virtual Reality Broadcast Studio of the Office of Academic Resources was high level ( = 4.49, S.D. = 0.60)
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
ฐพัชร์ ฤทธิ์ชัย และศรินทิพย์ ดวนลี. (2565) การใช้เทคโนโลยีระบบ Streaming เผยแพร่การแสดงหมอลำเพื่อสร้างรายได้ในสถานการณ์โควิด 19. วารสารศิลปกรรมศาสตร์วิชาการ วิจัย และงานสร้างสรรค์, 19(1), 14-26.
ธีรเดช บุญนภา, จักรกฤษณ์ จันทรจรัส, ภัทรพล บัวงาม และมงคลชัย มีเกษร. (2558). การพัฒนาสื่อการเรียนการสอน ด้วยเทคโนโลยีความเป็นจริงเสริมแต่งบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์. The 3 rd ASEAN Undergraduate Conference in Computing (AUC2). มหาวิทยาลัยราชภัฏราชนครินทร์, ประเทศไทย.
ภาณุวัฒน์ วรพิทย์เบญจา, จำรัส กลิ่นหนู และณรงค์ศักดิ์ ศรีสม. (2558). การพัฒนาแอพพลิเคชั่นการจัดการเรียนการสอนในห้องเรียนเสมือนจริงบนอุปกรณ์เคลื่อนที่. วารสารวิชาการคณะเทคโนโลยีอุตสาหกรรม มหาวิทยาลัยราชภัฏลำปาง, 8(2), 58-67.
มนัสวี สีดาจันทร์ และสุธาสินี จิตต์อนันต์. (2565). เว็บไซต์และวิดีโอเทคโนโลยีความจริงเสมือนเพื่อการเรียนรู้ COVID-19. วารสารวิทยาศาสตร์ เทคโนโลยี และนวัตกรรม, 3(2), 20-32.
วรลักษณ์ วิทูวินิต และจรัญ แสนราช. (2560). การพัฒนาสื่อการสอนมัลติมีเดียเสมือนจริงเรื่องประวัติศาสตร์สถาปัตยกรรมอยุธยา : กรณีศึกษาวัดพระราม. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชพฤกษ์, 2(3), 96-108.
วันชนะ จูบรรจง, วิไรวรรณ แสนชะนะ, รุ่ง หมูล้อม และอภิชัย ซื่อสัตย์สกุลชัย. (2564). การส่งเสริมการท่องเที่ยจังหวัดตากโดยใช้เทคโนโลยีเสมือนจริง. วารสารวิทยาการและเทคโนโลยีสารสนเทศ, 11(1), 56-64.
วิวัฒน์ มีสุวรรณ์. (2561). วิจัยทางเทคโนโลยีการศึกษา. พิษณุโลก: สำนักพิมพ์มหาวิทยาลัยนเรศวร.
วิเศษ ศักดิ์ศิริ และกิตติ พรหมประพันธ์. (2549). การจำลองสถานการณ์เสมือนจริงแหล่งท่องเที่ยวบนเครือข่ายอินเทอร์เน็ตกรณีศึกษา วัดพระศรีรัตนศาสดาราม. วารสารเทคโนโลยีสารสนเทศ, 2(4), 37-42.
ศักดา ส่งเจริญ, ประทุมทอง ไตรรัตน์, วสันต์ สอนเขียว, วรพจน์ ส่งเจริญ, ภารุจีร์ เจริญเผ่า, และธีราทัต เลิศช่ำชองกุล. (2560). การศึกษาความคิดเห็นเกี่ยวกับรูปแบบพิพิธภัณฑ์เสมือนที่มีอยู่ในอินเทอร์เน็ต. วารสารวิชาการศิลปะสถาปัตยกรรมศาสตร์มหาวิทยาลัยนเรศวร, 8(2), 174-185.
สำนักวิทยบริการ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี. (2564). รายงานวิธีการและผลการดำเนินงานตามเกณฑ์รางวัลคุณภาพแห่งชาติ 2564 (Office of Academic Resources Self-Assessment Report). สำนักวิทยบริการ, มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์ วิทยาเขตปัตตานี.
อิญชญา คำภาหล้า และวัลลภ ศรีสำราญ. (2562). การพัฒนาเว็บไซต์สภาพแวดล้อม 360 องศา ส่งเสริมการท่องเที่ยววัดในเขตเมืองเก่านครราชสีมา. วารสารวิทยาการและเทคโนโลยีสารสนเทศ. 9(10), 71-80.
Souvik. (2019). 7 Stages/Phases of the Software Development Life Cycle (SDLC). https://www.rswebsols.com/tutorials/programming/stages-phases-software-development-life-cycle-sdlc